Zarządzanie nieruchomościami i techniczna obsługa nieruchomości
Zarządzanie nieruchomościami i techniczna obsługa nieruchomości, to nie tylko zlecanie przeglądów i napraw. To również dopilnowanie, aby wszelkie działania firmy były oparte o wymaganą prawem dokumentację podpisaną przez specjalistów. Specjaliści natomiast, są zobowiązani posiadać odpowiednie i ważne uprawnienia w danej dziedzinie. Zarządzanie, to również archiwizacja dokumentacji, przygotowanie harmonogramów realizacji usług, przygotowanie budżetów CAPEX i OPEX, wybór sprawdzonych dostawców usług, nadzór nad prawidłowym wykonaniem remontów, modernizacji, napraw i przeglądów technicznych. Oraz najważniejsze – zarządzanie to przede wszystkim dopilnowanie zgodności zarządzania nieruchomością ze zmieniającymi się przepisami, za co całkowitą odpowiedzialność ponosi zarządca (najemca) lub właściciel nieruchomości.


Zastanów się:
- Czy Twoja nieruchomość jest prawidłowo zarządzana pod kątem technicznym?
- Czy chcesz tracić cenny czas na zarządzanie Twoją nieruchomością?
- Czy wiesz, że brak bieżącej obsługi może prowadzić do kosztownych awarii?
- Czy wiesz, że brak realizacji obowiązkowych przeglądów może wykluczyć wypłacenie odszkodowania z polisy ubezpieczeniowej – zarówno ubezpieczenia OC firmy jak i ubezpieczenia nieruchomości?
- Czy wiesz, jakie są wymagania prawne dotyczące właścicieli lub zarządców nieruchomości oraz właścicieli przedsiębiorstw?
- Czy wiesz jak wysokie kary mogą zostać nałożone za niespełnienie wymagań prawnych?
- Czy znasz wymagania Twojego ubezpieczyciela dotyczących przeglądów Twojej nieruchomości?
- Potrzebujesz Facility Managera, Kierownika obiektu lub Technika?
Najważniejsze Akty prawne zobowiązujące właściciela, zarządcę lub najemcę nieruchomości do wykonywania czynności pozwalających na bezpieczne użytkowanie nieruchomości.
W zależności od rodzaju i przeznaczenia nieruchomości oraz prowadzonej działalności gospodarczej mogą występować również inne wymagania prawne.
Należy pamiętać, że z każdego przeglądu musi zostać wykonany protokół podpisany przez osoby z odpowiednimi uprawnieniami. Protokoły należy archiwizować i dokonywać wpisów w Książce Obiektu Budowlanego.
W przypadku, jeśli wymagane sprawozdania nie były składane w obowiązujących terminach, będą wymagały uzupełnienia od daty rejestracji spółki lub uruchomienia instalacji lub oddania budynku do użytkowania. Brak złożonych sprawozdań podlega karze grzywny.